goofyrider
Yasaklı Üye
- Katılım
- 12 Haz 2013
- Mesajlar
- 52
- Tepkime puanı
- 7
- Puanları
- 0
- Yaş
- 47
good year eagle f1 asymmetric üzerine lastik tanımam.
size kesinlikle katılyorum bencede çok haklısınız,Bu uygulama yük ve yolcu taşımacılığı yapan ticari araçlar için ama bence hava sıcaklığı +7'nin altında olan her yerde kış lastiği kullanılmalı.
Balatalar takılırken diskler taşlandı mı?
Cevabı hemen ben vereyim:
Her balata değişiminde disklerin taşlanması şarttır. (Bu işlem normal bir torna tezgahında ya da disk için özel üretilmiş daha küçük bir torna üzerinde yapılır. Diskleri yerinden sökmeden, araç üzerinde taşlama yapan portatif aparatlar da var bu arada.)
Bıyık altından gülenlere de cevap vereyim:
Türkiye'de fren işi yapan binlerce usta vardır belki.
Ama, benim de 5 dalda ASE sertifikam var. Fren tertibatları bu 5 daldan biri.
Şimdi... Fren konusunda çok detay yok, değil mi? İki, balata, arada metal disk. Basarlar diskin üzerine, al sana fren.
İş öyle değil maalesef. Balatalar, ilk çalışmaya başladıklarında diskin üzerine bir miktar "balata kalıntısı" bırakırlar. O yüzden ilk rodaj sırasında frenler "zınk"diye tutmaz. Çünkü, önemli olan balata ile metal arasındaki sürtünme değil, bu "kalıntı" sayesinde balata ile metal disk+kalıntı şeklinde olan ve yeni oluşan yüzey arasındaki sürtünme ilişkisidir.
Balata değiştirilirken "diskleri taşlamaya lüzum yok", ya da "ne uğraşıcan abi" türü laf eden yerlerden uzak durmak en iyisi.
Çok alakasız bir yerden örnek vereyim:
Drag yarışlarında, yarıştan önce "burnout" yapılır. Duman dumana patinaj çekilir yani. Burada iki amaç vardır. Lastik ısıtmanın yanısıra, asfalt üzerine o lastiğin "kalıntısı" bırakılır. Ekip şefi, aracın milimetre şaşmadan tam o izlerin üzerinden geri giderek, yarışa o kalıntıların üzerinden başlayabilmesini sağlamak için göbeğini çatlatır. Çünkü, o kalıntılı iz üzerinde sürtünme daha fazladır, yarışa patinaj yapmadan başlanır o sayede.
Bir diskin üzerinde başka bir balatanın kalıntısı var ise, yeni balatanın o diskte verimli çalışabilme olasılığı azalır. Daha da kötüsü, eski kalıntılar yeni balatanın cilalanmış gibi parlamasına yol açabilir (burada glaze demeye çalışıyorum).
Bir de ek bilgi:
Taşlama/tornalama işlemi biten disklerin - tıpkı silindir honlar gibi - dairesel bir şekilde honlanması gerekir. Bu işlem de çok yüksek hızda yapılır. Bu sayede yeni balatanın rodajı da çok daha kısa sürer.
Orijinal balataları söküp yerine çok farklı bir balata takarsanız, ama bu işi yukarıda açıkladığım işlemleri yapmadan yaparsanız, olan paranıza ve fren performansına olur, o kadar.
Tavsiyem, balataları sökün. Çalışan yüzeyleri ince bir zımpara ile temizleyin. Sonra da diskleri taşlayın. Frenler ancak o zaman gerektiği şekilde çalışacaktır.
Beyler, ister inanın, ister inanmayın ama....
Fren balataları disk üzerine adam gibi oturmaz ise ABS devreye girer.
Buna önce ben de inanmadım, o yüzden bir deneme dahi yaptım.
Senaryo şu:
Sadece ön balataları, hiç işlem mişlem yapmadan değiştiriyorsunuz. Arkalar olması gerektiği gibi çalışıyor.
Balata yüzeyi düzgün, ama disk değil. Eski balatalardan kalan, minik minik de olsa düzensizlikler var. O yüzden yeni balata diskin yüzeyine tam oturamıyor. Balata ile disk arasındaki sürtünme de hayli azalıyor bu yüzden.
İşte bu durumda fren yaptığınız zaman, aracı bildiğiniz, alıştığınız şekilde yavaşlatmak için ayağınız ister istemez bir parça daha fazla basıyor pedala. Bu fazla basınç ile ön balatalar diskleri tutmaya başlarken, arkadakiler de artık kilitleme düzeyine geliyorlar, çat diye ABS giriyor devreye.
Ben de çok şaşırmıştım.
Hemen söküp tüm işlemleri doğru yapıp monte ettiğimde ABS devreye hiç girmedi (normal şartlar altında tabi)
tek sorun lastiklerdedir. balata yada yazılım olamaz.merhaba arkadaşlar ben aracımı alalı 1 ay kadar oldu arabam 2012 ceed dizel bu sabah yagmurlu havada rampa asagı ve düz yolda biraz sert frene basınca abs devreye girdi durmakta zorlandım bunun nedeni acaba hankook lastıklermıdır ?önceki aracım astra idi goodyear lastik vardı böyle bir sorunla karşılaşmamıştım.yardımcı olursanız sevinirim.arabam suan 32.000km de
Ergin Bey ben de Ceed Concept mt için lastik almak üzereyim. Tecrübelerinizi okudum. Yol tutuş anlamındaki tercihinizi de isabetli buldum çünkü yol tutuş anlamında konfora daha yakın olan araçlarımız yüksek hızda zaaf gösterebiliyor. Bunu Astra J'den yeni geçtiğim için net söyleyebilirim. Astra da ş.içi kütük gibiydi o ayrı mesele.Good Year NCT5 (Renault Megane II 205/55-16"): Bugüne kadar kullandığım araçlar içerisinde ...